این ادویه قاتل سریع آلزایمر است

به گزارش پلاس، نتایج یک مطالعه مشترک بینالمللی با مشارکت پژوهشگران ایرانی نشان میدهد که مصرف روزانه زردچوبه میتواند از تجمع پروتئینهای مضر در مغز جلوگیری کرده و به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک کند.
زمان ساخت و پخش «پایتخت ۸» مشخص شد/ بازیگران چه کسانیاند؟
گروهی از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری محققان دانشگاه آکسفورد انگلیس، تأثیر مصرف زرد چوبه بر سلامت مغز را بررسی کردهاند. در این مطالعه که بر روی بیش از ۳۰۰ فرد بالای ۵۵ سال در سه استان کشور انجام شد، مشخص شد افرادی که بهطور منظم از زردچوبه در رژیم غذایی خود استفاده میکردند، عملکرد شناختی بهتری نسبت به دیگران داشتند.
دکتر ناصر حیدری، متخصص نورولوژی و عضو هیئت علمی این پروژه اعلام کرد: «ماده فعال زردچوبه به نام کورکومین خاصیت ضدالتهابی و آنتیاکسیدانی قوی دارد. این ماده میتواند از آسیب به سلولهای عصبی جلوگیری کرده و روند تخریب حافظه را کند نماید.»
بر اساس یافتههای این تحقیق، مصرف روزانه نیم قاشق چایخوری زردچوبه همراه با وعدههای غذایی، بهویژه در کنار چربیهای مفید مانند روغن زیتون یا شیر، جذب بهتر کورکومین را ممکن میسازد و بیشترین تأثیر را بر سلامت مغز دارد.
محققان تأکید دارند که زردچوبه نباید بهعنوان جایگزین درمانهای دارویی مصرف شود، اما میتواند یک اقدام پیشگیرانه مؤثر در برابر زوال شناختی مرتبط با سن محسوب شود.
مهمترین اخبار
- ۱۴۰۵/۰۳/۱۸ فیلم و عکس | رازهای زندگی خصوصی خواهران منصوریان و همسرانشان + لحظه حملهور شدن خواهران منصوریان به فدراسیون ووشو
- ۱۴۰۵/۰۳/۱۸ دانلود آهنگ بینظیر معین و هایده با «ربان قرمز» که دلها را لرزاند!
- ۱۴۰۵/۰۳/۱۷ رحمان عموزاد با کامبک نفسگیر طلایی شد
- ۱۴۰۵/۰۳/۱۴ سفر به عصر قاجار؛ دستۀ مطربها پای بساط کباب
- ۱۴۰۵/۰۳/۱۴ مرجان سلحشوری با پست اینستاگرامیاش لیگ تکواندو را به لرزه درآورد!

دیدگاهها
هنوز دیدگاهی ثبت نشده. اولین نفر باشید.